Instrukcja obsługi portalu internetowego E-Bok

  1. Adres strony internetowej Spółdzielni Mieszkaniowej „Prądnik Biały – Zachód”
    ——>>> www.smpbz.pl ——>> zakładka E-Bok
  2. Portal internetowy E-Bok ( Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta ) to szybki i nowoczesny dostęp do konta rozrachunkowego dla dysponentów wszystkich lokali będących w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „Prądnik Biały – Zachód”.
  3. Dostęp do portalu internetowego E-Bok można uzyskać tylko osobiście w siedzibie Spółdzielni przy ul. Pachońskiego 8 w dziale księgowości.
  4. Po wypełnieniu przez dysponenta lokalu Formularza Rejestracyjnego SERWISU ELEKTRONICZNEGO BIURA OBSŁUGI KLIENTA E-Bok (do pobrania na stronie internetowej lub w siedzibie Spółdzielni) wygenerowane zostaną w systemie indywidualne dane:
    • Login (idenyfikator)
    • hasło
  5. Po pierwszym logowaniu zalecana jest zmiana otrzymanego hasła naswoje własne.
  6. Portal internetowy E-Bok posiada pięć zakładek:
  • Rozliczenia
    • po lewej stronie u góry widoczne jest saldo ogólne wszystkich rozrachunków dysponenta lokalu z tytułu opłat eksploatacyjnych
    • poniżej, w układzie poziomym, znajdują sie 3 zakresy:
      • punkty – dotyczy osób, które mają więcej niż jedno mieszkanie
      • okres rozrachunków – możliwość określenia zakresu w czasie
      • typ obrotu – możliwość ustalenia rozrachunku dla jednego typu obrotu np. czynsz lub ubezpieczenie – po dokonaniu wyboru typu obrotów należy kliknąć napis FILTRUJ znajdujący się poniżej, po lewej stronie ekranu na niebieskim tle – saldo znajdujące się u dołu ekranu pokazuje wówczas stan rozrachunku z tego tylko tytułu
    • Naliczenie (składniki) opłaty za użytkowanie lokalu można zobaczyć w drugiej kolumnie „Dokument” – stajemy na konkretnym dokumencie (podświetla się wtedy na czerwono) i klikamy otwierając w ten sposób naliczenie opłaty za użytkowanie lokalu w danym miesiącu.
    • Rozliczenia są aktualizowane codziennie. Data aktualizacji widnieje w prawym górnym rogu pod adresem lokalu, którego dotyczą rozrachunki.
  • Parametry
    Zawiera dla danego punktu informacje dotyczące: normy zużycia wody, powierzchni użytkowej lokalu, ilości osób, kondygnacji.
    Jeżeli dysponent lokalu spłaca zobowiązanie z innego tytułu to widoczne są tutaj także salda z tych zobowiązań. Dotyczy to:
    1. wymiany wodomierzy
    2. spłaty termomodernizacji
    3. wykupu gruntu
  • Kontakt
    Zawiera podstawowe dane Spółdzielni: adres, numer identyfikacji podatkowej (NIP), regon, numery telefonów i adres e-mailowy, który po kliknięciu umożliwia napisanie i wysłanie poczty do Spółdzielni.
  • Media
    Dotyczy rozliczenia wodomierzy indywidualnych. Zawiera numery liczników indywidualnych wody, datę dokonania odczytu, odczyt oraz zużycie w m3. W drugiej części przedstawione jest rozliczenie liczników indywidualnych w lokalu zawierające czasookres, za który jest rozliczenie wody, wnoszone zaliczki w zł., faktyczne koszty w zł., różnicę wynikającą z rozliczenia, która stanowi albo zwrot albo dopłatę z tytułu zużycia wody i odprowadzania ścieków.
  • Korespondencja
    Zawiera wszystkie informacje w zakresie zmian wysokości naliczanych opłat eksploatacyjnych oraz wynikach rozliczenia za media. O wysłaniu nowej informacji lokator informowany jest pocztą e-mail.

Uwaga !

Po zakończeniu przeglądania strony E-Bok koniecznie trzeba się WYLOGOWAĆ klikając na napis WYJŚCIE

Dane na stronie aktualizowane są 1 raz na dobę około godziny 2000, dlatego pierwsze logowanie będzie możliwe po tej godzinie.